Framsikt: Helhetlig virksomhetsstyring
Framsikt AS ble stiftet i 2014 og har sitt hovedkontor i Bø i Vesterålen. Herfra tilbyr vi kommuner og fylkeskommuner en skybasert løsning for helhetlig virksomhetsstyring.
Siden oppstarten i 2014 har vi vokst til over 100 ansatte, og vi har mer enn 200 kommuner og fylkeskommuner på kundelisten.
Analyse, planlegging, mål- og resultatstyring, budsjettering, rapportering og politikermedvirkning – alt i ett og samme verktøy.
Med Framsikt får du:
Tett oppfølgning
Framsikt er opptatt av å sikre tett oppfølging av våre kunder og hjelper deg med å få mest mulig ut av løsningen. Med vår kompetanse og erfaring vil vi bistå deg gjennom hele prosessen, fra implementering og opplæring til kontinuerlig support.
Vi tilbyr også jevnlig webinarer og kurs med ulike tema, tilpasset kommunenes årshjul.
Brukervennlig løsning
Grensesnittet er brukervennlig og tilpasset den enkelte brukers tilganger og rolle i organisasjon. Løsningen inneholder også et dynamisk læringssenter som viser nyttige hjelpeartikler basert på skjermbildet du jobber i.
Gjenbruk av data
Koblingen mellom de ulike modulene i Framsikt gjør at data og statistikk kan gjenbrukes i ulike arbeidsprosesser. Det er tidsbesparende. Et eksempel på dette er mål med tilhørende handlingselementer som strategier og oppdrag. De kan hentes direkte fra Kommunale planer til Økonomiplan og videre til Virksomhetsplan og Rapportering. Dette sikrer også en rød tråd i virksomhetsstyringen.
I løsningen kan dere kombinere data fra sentrale kilder med egne aktivtetsdata. Analysemodulen gir tilgang på en rekke offentlige statestikkdata som kan gjenbrukes i de andre modulene.
Digitale styringsdokumenter
Digitale styringsdokumenter, utformet som nettsider, gjør innholdet mer levende. Det øker tilgjengeligheten og lesbarheten for innbyggere, allmennheten, politikere og egne ansatte. Noe som igjen bidrar til økt grad av involvering.
Gjennom Framsikt kan man tilby innbyggere og politikere leservennlige og tilgjengelige digitale kommunale planer, handlings- og økonomiplaner, alternative budsjettforslag samt tertial og årsrapporter.
Felles samhandlingsplattform
Framsikt er bygget for samhandling. Tekstproduksjon foregår ved hjelp av moderne metoder for samskrivning. Det sikrer at alle jobber med samme og siste versjon av både innhold og data.
Løsningen kan tilpasses egen organisasjon, og endringer i denne. Ledere kan involveres på alle nivå i virksomhetsstyringen. Rollestyring på brukernivå sikrer at den enkelte kun har tilgang til data for sitt område og kun ser skjermbilder som er relevant for sine oppgaver.
Mulighet for integrasjoner
Sømløs dataflyt gjennom integrasjoner sparer tid og sikrer datakvalitet. Du kan for eksempel koble sammen kommunens ERP-system med Framsikt, noe som vil forenkle og skape mer sikkerhet i rapporteringsarbeidet. Per i dag har vi automatiserte integrasjoner mot ERP-systemene til Visma og UNIT4 (tidligere Agresso / UBW).
Lær mer om Framsikt!
Vi tar gjerne en digital kaffe☕ og demonstrerer aktuelle moduler live fra løsningen.